W ramach realizacji programu „Czytam z klasą” uczniowie klasy II omawiali lekturę Grzegorza Kasdepkego pt. „Detektyw Pozytywka”. Zainspirowani przygodami głównego bohatera cały tydzień bawili się w detektywów, rozwiązując najróżniejsze zagadki - z elementami kodowania czy wykorzystując zasady gry w statki. W swoich lekturnikach uzupełnili najważniejsze informacje dotyczące lektury. Narysowali postać głównego bohatera i opisali jego cechy. W grupach tworzyli projekty własnych agencji detektywistycznych, a także przygotowali reklamy zachęcające innych do korzystania z ich usług. Ponadto wspólnie tworzyli list gończy z wykorzystaniem wycinków z gazet. Moi uczniowie uwielbiają pracować w grupach. Często podkreślają, że współpraca jest fajna, bo „mogą ze sobą rozmawiać”. Ciekawym zadaniem okazało się rysowanie agencji według opisu, który wspólnie czytaliśmy. Trzeba było wykazać się koncentracją uwagi, zrozumieniem tekstu, ale również umiejętnością tworzenia ilustracji. Drugoklasiści uczestniczyli również w wycieczce do Komisariatu VI Policji, gdzie poznali profesjonalny sprzęt wykorzystywany w pracy detektywistycznej. Dużo emocji wśród uczniów wzbudziło wejście do cel i zdejmowanie odcisków palców.
W celu podsumowania i utrwalenia wiedzy na temat lektury, każdy uczeń wykonał swojego lapbooka.
Na zakończenie przygody z detektywem Pozytywką odbyła się sesja fotograficzna, podczas której uczniowie mogli wcielić się w wybraną przez siebie postać.
Myślę, że po wielu godzinach pracy moi wspaniali detektywi mogą już zakładać swoje agencje i próbować sił w rozwiązywaniu różnych zagadek. W czasie moich lekcji staram się, aby uczniowie byli zaangażowani i aby to oni głównie pracowali – ja im towarzyszę w rozwoju i jestem dla Nich.
Monika Jarosz